Via Kalevala 2016-2035

KUTSU KALEVALA- KÄVELYTAPAHTUMAN VALTAKUNNALLISEKSI YHTEISTYÖKUMPPANIKSI

Arvoisa kansanperinnekulttuurin-, terveysliikunnan-, kansanterveyden ja kulttuurimatkailun alalla liiketoimintaa harjoittava yritys

Vuonna 2014 Lahdessa perustettu Osuuskunta Lahden Seudun Kulttuuri- ja Elämysmatkailu päätti nostaa Kalevala matkailubrändin näkyville tarjoutumalla kumppaniksi Vienan karjalaiseen ”Lönnrotin polku” hankkeeseen syyskuussa 2015 XVI Suomalais-venäläisessä kulttuurifoorumissa Petroskoissa.
Kesän 2016 Kalevala kävely on osa osuuskuntamme laajempaa ”Muistot ja muistin polut 2016 – 2018” hanket-ta, jolla hankkeella on tarkoitus nostaa kulttuurimatkailu ja siihen liittyvä osallistava liikunta nykyistä keskei-sempään rooliin maamme matkailupalvelujen kehittämisessä. Erityisesti ikäihmisille suunnattuna liikunnan ja kulttuurin yhdistämisellä tiedetään olevan aivotoimintaa, muistia, terveyttä ja hyvinvointia ylläpitävä ja kohen-tava vaikutus.Kesän 2016 Kalevala kävely on myös Lahdessa 15.- 17.6.2016 kokoontuvan VIII suomalais-ugrilaisten kansojen maailmankongressin oheistapahtuma.

Hankkeessamme on jo tähän mennessä valtakunnallisia yhteistyökumppaneita, kuten Suomi-Venäjä Seura ja Kalevala Seura, jotka ovat ilmaisseet tukensa hankkeelle heti saatuaan tiedon ideasta.
Tammi-helmikuun aikana 2016 etsimme Kalevala kävelytapahtumaan uusia valtakunnallisia yhteistyökumppaneita erityisesti kulttuuri-, liikunta- ja kansanterveysjärjestöistä. Toivomme, että yrityksenne suhtautuu myönteisesti kulttuuria, terveysliikuntaa ja kansanterveyttä edistävään hankkeeseemme ja osallistuu tai tukee sitä sopivaksi katsomallaan tavalla.
Liitteenä olevista aineistoista löytyy tarkempi kuvaus viestitapahtumastamme. Toivomme lisäksi tietoa siitä, millaisella panostuksella yrityksenne aikoo olla hankkeessa mukana mahdollisena yhteistyökumppanina. Asia hoituu parhaiten siten, että täytätte tämän kirjeen liitteenä olevan ennakkoilmoittautumislomakkeen ja lähetätte sen meille joko sähköisessä muodossa (nettisivuosoite) tai kirjeitse. Lomakkeesta löytyvät yhteisöille tarjolla olevat erilaiset osallistumisvaihtoehdot. Odotamme ilmoittautumistanne helmikuun loppuun 2016 mennessä.
Tarjoamme yritysyhteistyökumppaneille viestitapahtumaan osallistumisen lisäksi mahdollisuuden tulla näytteille asettajaksi 13.- 14.2016 Kulttuurimatkailumessuille Lahden Vesijärven Satamassa.

Lahdessa 4.1.2016
Antti Holopainen

Jaa sisältö

%d bloggaajaa tykkää tästä: